FAQ - Często zadawane pytania

› Znalazłem Państwa w Internecie - czy to właściwy adres kontaktowy?

Od lat nasza Centrala Lotów Sanitarnych oferuje prywatne loty medyczne, transporty z zagranicy oraz przewozy pacjentów. Nasze wieloletnie doświadczenie w zakresie organizacji krajowych oraz międzynarodowych lotów medycznych i transportów powrotnych z zagranicy, pozwala nam zaproponować Państwu rozwiązania i usługi, które są idealnie dopasowane do Państwa potrzeb. A zatem w naszym portfolio znajdują się wszystkie usługi związane z transportem medycznym oraz lotem ratunkowym. Pracujemy na całym świecie, a nasze usługi świadczymy w różnych językach. Jeżeli pojawi się takie życzenie z Państwa strony, możemy do Państwa przyjechać osobiście, aby na miejscu zadbać o sprawne działania oraz o bezpośrednią komunikację z lekarzami i z personelem kliniki.

Brak biurokracji i szybka pomoc we właściwym czasie i właściwym miejscu – a do tego w odpowiedniej cenie – to nasze motto działania, zgodnie z którym przygotowujemy indywidualne oferty wraz z transparentnym wyliczeniem kosztów. Nie jesteśmy anonimową centralną telefoniczną: w naszej firmie, przez 24 godziny na dobę możecie Państwo zasięgnąć informacji i porady u doświadczonego dyspozytora specjalizującego się w medycznych transportach powrotnych. Indywidualna opieka świadczona na najwyższym poziomie jest naszym znakiem jakości.

Nasze doświadczenia i kompetencje są godne zaufania:

  • Jesteśmy globalną firmą medycznego transportu lotniczego
  • Dostosowujemy nasze działania do standardów ISO 9001
  • Jesteśmy przewoźnikiem lotniczym związanym umową, a nie pośrednikiem
  • W naszej firmie łączymy ponad 40 lat doświadczenia w lotnictwie medycznym
  • Zawsze doradzamy Państwu niezależnie, a naszym priorytetem jest zapewnienie najlepszej opieki pacjentowi
  • Należymy do grupy Vendana GmbH
  • Jesteśmy do Państwa dyspozycji przez 24 godziny na dobę
  • Pomagamy Państwu osobiście, nie prowadzimy anonimowego call center.

Zapraszamy do pogłębienia informacji o naszych międzynarodowych usługach transportu powrotnego popartych wieloletnim doświadczeniem.

› Jak szybko może zostać zorganizowany transport powrotny?

Na zorganizowanie transportu powrotnego z zagranicy potrzebujemy informacji tylko z jednogodzinnym wyprzedzeniem, ponieważ nasz zespół wykwalifikowanego personelu medycznego jest w stałej gotowości, a nasze samoloty medyczne są strategicznie rozmieszczone w różnych częściach świata. O ile konieczne będą jakieś szczególne zezwolenia w celu zorganizowania transportu, zadbamy o to, aby ten proces przebiegł szybko i sprawnie. W razie pytań związanych z przewozem pacjenta na pokładzie samolotu, zapraszamy do kontaktu z nami przez 24 godziny na dobę. W tym celu macie Państwo różne możliwości do wyboru: rozmowa telefoniczna, droga mailowa lub formularz kontaktowy. Oczywiście zalecamy kontakt telefoniczny w nagłych sytuacjach. Proszę nie mieć obaw, że awaryjna linia telefoniczna zostanie zablokowana – właśnie po to jesteśmy stale do Państwa dyspozycji.

› Z jakich krajów przewożeni są pacjenci?

Zgodnie z naszym hasłem przewodnim „Pomagamy na całym świecie” organizujemy loty medyczne, transporty powrotne oraz loty ewakuacyjne z całego globu. Niezależnie od tego, gdzie jest potrzebna nasza pomoc, czy będzie to Europa, Azja, Afryka, Ameryka Północna, Ameryka Środkowa czy Łacińska, czy może Australia lub Nowa Zelandia, jesteśmy w stanie przeprowadzić lot medyczny oraz transport powrotny z zagranicy, jak również zagwarantować przy tym najwyższy standard usług medycznych.

› Jak przebiega złożenie zlecenia na lot medyczny?

Najpierw proszę skontaktować się z nami, w tym celu jest kilka możliwości do wyboru: na przykład rozmowa telefoniczna, droga mailowa lub nasz formularz kontaktowy. Następnie oddzwonimy do Państwa na nasz koszt, aby wyjaśnić wszystkie pytania związane z optymalnym transportem chorego oraz na tej podstawie przygotować indywidualną niezobowiązującą kalkulację, którą prześlemy drogą mailową. W oparciu o pisemną kalkulację będziecie mogli Państwo omówić w gronie najbliższych tę propozycję. Ponadto prowadzimy wymaganą korespondencję związaną z transportem. Kiedy zostaną zakończone wszystkie przygotowania do lotu, otrzymacie Państwo od nas pisemną ofertę wraz ze wszystkimi szczegółami dotyczącymi przebiegu lotu, jak godziny odlotu, miejsce spotkania, godzina odbioru etc. Po otrzymaniu od Państwa potwierdzenia przyjęcia naszej oferty, rozpoczynamy fazę planowania lotu medycznego oraz zbieramy wszystkie konieczne pozwolenia (np. na przelot nad danym krajem, pozwolenie na lądowanie itd.). Koszty za lot medyczny możecie Państwo uregulować wykonując przelew bankowy, płacąc kartą kredytową lub gotówką.

› Jakie są koszty lotu ratowniczego?

Koszty ratownictwa powietrznego zależą od wielu czynników jak odcinek lotu, stan zdrowia pacjenta, czynnik czasu (ile czasu jest na przygotowanie lotu), ilość personelu na pokładzie, transport naziemny itd. W celu przygotowania dla Państwa niezobowiązującego i bezpłatnego wyliczenia ceny, jesteśmy do Państwa dyspozycji przez 24 godziny na dobę. Prosimy o kontakt w każdej chwili, bez obawy, że linia mogłaby zostać przez to zablokowana. Wręcz przeciwnie: jesteśmy właśnie po to, aby Państwu pomóc.

› Kto decyduje o tym, czy pacjent może być transportowany drogą lotniczą?

Decyzja o tym, czy pacjent może być transportowany drogą lotniczą jest podejmowana tylko i wyłącznie przez naszych lekarzy!

Ponieważ to lekarz znajdujący się na pokładzie samolotu przejmuje odpowiedzialność za transport chorego, to tylko on podejmuje decyzję o tym, czy pacjent może być transportowany drogą lotniczą. Nasi lekarze posiadają wieloletnie doświadczenie oraz rozległą wiedzę na temat lotów medycznych i dlatego potrafią najlepiej ocenić, czy stan pacjenta pozwala na jego transport czy nie. Oczywiście w razie niejasności, nasz lekarz będzie konsultował się z lekarzami prowadzącymi pacjenta, ponadto w przypadku ważnych decyzji, również rodzina pacjenta będzie włączona w ten proces.

Czasami lekarze prowadzący pacjenta w klinice oceniają jego stan zdrowia jako nienadający się do transportu lotniczego, ponieważ nie chcą brać na siebie odpowiedzialności za transport tego rodzaju lub obawiają się, że mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności prawnej. Takie decyzje powiązane są nierzadko z czynnikami ekonomicznymi. Większość naszych samolotów medycznych jest wyposażona w sprzęt do intensywnej terapii, dzięki czemu przewozimy bezpiecznie również pacjentów znajdujących się w stanie śpiączki, po przebytych udarach lub zawałach. Proszę zatem nie zwlekać z kontaktem – zorganizujemy wszystko, co jest potrzebne w celu przewiezienia Państwa z powrotem do kraju lub do wybranej przez Państwa kliniki. A przy tym gwarantujemy zachowanie najwyższych standardów jakości.

Dobro pacjenta jest najwyższym priorytetem podczas każdego transportu, dlatego wszystkie przeloty są przygotowywane z największą starannością. W planowanie każdego zlecenia włączeni są nie tylko eksperci zajmujący się logistyką oraz innymi szczegółami, lecz również wyspecjalizowani lekarze. Aby odciążyć w tym całym przedsięwzięciu rodzinę i najbliższych pacjenta oraz zapewnić możliwie najlepszą opiekę medyczną podczas transportu lotniczego i naziemnego, dbamy o uzgodnienie wszystkich szczegółów medycznych, a jeśli jest to konieczne, jeszcze przed lotem, przeprowadzane są rozmowy między lekarzami.

› Czy to klinika decyduje o transporcie pacjenta drogą lotniczą?

Nie. Większość lekarzy w klinikach nie wie, jakie możliwości w zakresie opieki nad pacjentem wymagającym intensywnej terapii mamy do dyspozycji na pokładzie samolotu medycznego, dlatego często obawiają się przejąć odpowiedzialność i twierdzą, że stan zdrowia pacjenta nie pozwala na taki transport. Jednak faktem jest: o tym, czy pacjent może być transportowany drogą lotniczą decyduje zawsze i wyłącznie nasz dział medyczny. Jeżeli lekarze prowadzący w klinice ocenili stan zdrowia pacjenta jako niedopuszczający transportu drogą lotniczą, nie musicie Państwo traktować tej decyzji jako ostatecznej – zapraszamy do kontaktu z nami. Pomożemy Państwu znaleźć optymalne rozwiązanie w każdej sytuacji.

› Lekarze w klinice zmuszają nas do złożenia oświadczenia zwalniającego ich z jakiejkolwiek odpowiedzialności prawnej. Co należy uczynić w tej sytuacji?

Jeżeli nasi lekarze już wcześniej, przed lotem, wydali decyzję, że pacjent może być przewożony drogą lotniczą, możecie Państwo zaufać ich kompetencji i podpisać tego rodzaju oświadczenie, abyście mieli możliwość na własną odpowiedzialność opuścić szpital, w którym przebywacie. Nasi lekarze posiadają wieloletnie doświadczenie oraz rozległą wiedzę na temat lotów medycznych i dlatego potrafią najlepiej ocenić, czy stan pacjenta pozwala na jego transport czy nie. Zaś dzięki wyposażeniu podczas lotów transferowych z zagranicy oraz podczas lotów medycznych, które jest przeznaczone dla pacjentów wymagających intensywnej terapii, bezpiecznie przewozimy pacjentów w stanie ciężkim oraz krytycznym na całym świecie.

› Klinika odmawia wypisania pacjenta. Co możemy w tej sytuacji zrobić?

W większości przypadków nikt nie może zostać zatrzymany w szpitalu wbrew jego woli, ta zasada obowiązuje we wszystkich krajach. Zdarza się jednak, że klinika, w której Państwo akurat przebywacie, nie wykazuje chęci współpracy, i wydaje się, że z powodu braku znajomości języka lub braku zaangażowania personelu w danej klinice, lot medyczny wydaje się być niemożliwy. Jednak w tej sytuacji możecie Państwo stanowczo domagać się wypisania ze szpitala lub wskazać na opuszczenie szpitala na własną odpowiedzialność. Jeżeli klinika mimo wszystko nie będzie chciała pójść na ustępstwo, prosimy o kontakt z nami: również w skomplikowanych sytuacjach działamy szybko i szukamy rozwiązania oraz takiego rodzaju transportu, który będzie indywidualnie dopasowany do stanu zdrowia pacjenta.

› Mimo wysłanego zapytania klinika nie wystawia raportu nt. stanu zdrowia pacjenta. Czy jest to zgodne z prawem?

Nie, w większości krajów świata, pacjent lub jego rodzina otrzymuje w szpitalu dokumentację medyczną dotyczącą aktualnego stanu zdrowia chorego. Jeżeli szpital odmawia wydania takiej dokumentacji lub dokumentów wypisu pacjenta, pomocne jest stanowcze odwołanie się do prawa pacjenta do otrzymania takiej dokumentacji. W sytuacji, gdy Państwa starania nie przyniosą efektu, prosimy skontaktować się z nami, żebyśmy mogli wspólnie wypracować rozwiązanie. Nierzadko lekarzom prowadzącym brakuje po prostu czasu z powodu wysokiego obciążenia godzinowego w pracy. Wówczas rozmowa lekarza prowadzącego z naszym lekarzem dbającym o zdrowie i bezpieczeństwo pacjenta na pokładzie samolotu z reguły wystarcza, aby wyjaśnić sytuację.

› Klinika, w której przebywa pacjent, odmawia współpracy. Jak zareagować w takiej sytuacji?

Zdarza się, że kliniki odmawiają wydania dokumentacji medycznej lub wypisania pacjenta ze względu na jego rzekomą niemożność przetransportowania. Przyczyny takich decyzji są różne: obok czynników finansowych ważną rolę odgrywa także strach lekarzy prowadzących przed podjęciem odpowiedzialności na transport. Jednak jest to strach nieuzasadniony: nasz personel lekarski znajdujący się na pokładzie samolotu przejmuje odpowiedzialność za transport chorego i tylko on podejmuje decyzję, czy chory może być transportowany drogą lotniczą. Nasi lekarze posiadają wieloletnie doświadczenie oraz rozległą wiedzę na temat lotów medycznych i dlatego potrafią najlepiej ocenić, czy stan pacjenta pozwala na jego transport czy nie. Zapraszamy do kontaktu z nami: jesteśmy cały czas do Państwa dyspozycji i pomożemy zorganizować Państwa transport medyczny do domu lub do wybranej przez Państwa kliniki – wspólnie zawsze znajdziemy odpowiednie rozwiązanie.

› Kto pomaga w komunikacji między klinikami a lekarzami?

Nasz personel włada wieloma językami, w naszym zespole mamy również native speakerów mówiących rzadkimi językami, dlatego jesteśmy dla Państwa wsparciem podczas komunikacji z klinikami zaangażowanymi w poszczególny proces transportu pacjenta. Jeżeli będzie taka potrzeba, wyślemy do Państwa wykształconego tłumacza lub lekarza, który porozumiewa się w obcym języku i będzie Państwu służył pomocą.

Zależnie od obszaru językowego, na którym odbywają się dane loty, planujemy tak przygotować nasze międzynarodowe zespoły latające na pokładzie samolotów medycznych, aby w większości przypadków zagwarantować Państwu możliwość bezpośredniej komunikacji.

› Jakie dokumenty są potrzebne, aby odbył się lot medyczny?

Dobro naszych pacjentów oraz ich medyczne bezpieczeństwo są dla nas zawsze na pierwszym miejscu, dlatego rozpoczynamy nasze przygotowania nawet już wtedy, kiedy jeszcze nie dotarły do nas wszystkie dokumenty. Mogą one zostać dostarczone później, nawet w ostatniej chwili. Brak jakiegoś dokumentu nie jest dla nas przeszkodą, aby odbył się lot powrotny z zagranicy.

W przypadku lotów medycznych i transportu powrotnego z zagranicy, poza dokumentami podróżnymi jak paszport i wiza, potrzebne jest z reguły również dokumentacja medyczna z kliniki, z której pacjent jest wypisywany (choć nie jest ona wymagana). Raporty medyczne w obcych językach mogą być odczytane przed lotem bezpośrednio przez naszych lekarzy mówiących w obcych językach lub w razie potrzeby – mogą zostać przetłumaczone.

› Czy członek rodziny może towarzyszyć pacjentowi podczas lotu medycznego?

Podczas prawie wszystkich lotów, w czasie których, transportowani są chorzy, w samolocie może towarzyszyć przynajmniej jeden członek rodziny lub znajomy. W zależności od samolotu ratunkowego, który będzie realizował dany lot, jak również zależnie od zdrowotnego stanu pacjenta, na pokładzie samolotu medycznego może przebywać więcej osób towarzyszących wraz z bagażem. Chętnie przygotujemy indywidualnie dla Państwa rozwiązanie dotyczące transportu i dostosowane do Państwa życzeń. Zapraszamy do kontaktu 24 godziny na dobę.

› Czy pacjent może przewozić ze sobą bagaż podczas lotu medycznego?

Podczas transferów powrotnych z zagranicy oraz innych medycznych lotów, bagaż podręczny może być zawsze zabrany na pokład samolotu. Umieszczenie w samolocie większej ilości bagażu zależy od wielkości samolotu medycznego na danej trasie: w większości odrzutowców medycznych, które mają na swoim wyposażeniu rozbudowany i obszerny sprzęt medyczny, może być przewożona tylko jedna sztuka bagażu podręcznego. W przypadku przelotów obsługiwanych przez duże odrzutowce medyczne, mamy do dyspozycji znacznie więcej miejsca na bagaż. Co ważne: wybierając samolot ratunkowy macie Państwo możliwość zarezerwowania większego samolotu medycznego, jeżeli planujecie zabrać ze sobą dużą ilość bagażu. Jeżeli macie Państwo pytania związane z możliwością zabrania bagażu podczas transferów powrotnych z zagranicy oraz przelotów medycznych, zapraszamy do kontaktu z nami.

› Czy na pokład samolotu może być zabrany wózek inwalidzki?

Zależy to od wielkości samolotu ratunkowego na danej trasie oraz oczywiście od wielkości wózka inwalidzkiego. Małe, składane wózki inwalidzkie nie stanowią w większości przypadku żadnego problemu, należy jedynie zgłosić przed lotem, że będą zabrane na pokład. Większe elektryczne modele lub wózki inwalidzkie posiadające akumulator, ze względu na ich gabaryty oraz znaczny ciężar mogą zazwyczaj być transportowane tylko na pokładzie dużego samolotu ratunkowego.

› Dzieli nas bariera językowa – nie znamy języka, aby porozumieć się w szpitalu.

W sytuacji, kiedy występuje bariera językowa na miejscu, która np. utrudnia Państwu otrzymanie i zapoznanie się z informacjami na temat stanu zdrowia pacjenta, udzielamy Państwu wsparcia językowego z naszej centrali. Wówczas prowadzimy rozmowy telefoniczne na linii lekarz-lekarz w języku lokalnym danego kraju i zbieramy dla Państwa wszystkie medyczne informacje. Z reguły wystarczą one do przygotowania Państwa powrotu do ojczyzny. Ponadto możemy zapewnić Państwu pomoc tłumacza lub wysłać do Państwa lekarza, który zna języki obce. Przeprowadzi on na miejscu rozmowy z lekarzami prowadzącymi i osobiście sprawdzi, jaki jest stan zdrowia pacjenta. Prosimy o poinformowanie nas o tym fakcie już na początku planowania transportu chorego, abyśmy mogli przygotować Państwu taki personel medyczny, który mówi w języku ojczystym pacjenta. Jesteśmy w stanie zapewnić Państwu komunikację we wszystkich europejskich językach oraz w różnych dialektach języka arabskiego.

› W jakim języku mówi personel medyczny na pokładzie samolotu?

Aby umożliwić bezpośrednią komunikację na pokładzie samolotu medycznego, podejmujemy starania, aby załoga medyczna, która opiekuje się pacjentem podczas przelotu, mówiła w jego języku ojczystym. Jest to bardzo ważny element dobrego samopoczucia pacjenta podczas całego przelotu medycznego oraz wzmacnia jego zaufanie.

› Czy mój lekarz rodzinny może towarzyszyć podczas lotu medycznego?

Obecność Państwa lekarza rodzinnego, zgodnie z ramowymi warunkami medycznymi, jest możliwa w każdej chwili. Lekarz rodzinny nie może jednak zastąpić wykwalifikowanego zespołu medycznego specjalizującego się w lotach medycznych, który znajduje się na pokładzie samolotu ratunkowego.

› Chcę skorzystać z leczenia zagranicą. Czy możecie Państwo pomóc mi w zorganizowaniu takiego leczenia i transportu do kliniki?

Oczywiście. Chętnie udzielimy Państwu wsparcia przy organizacji całego pobytu: począwszy od pierwszego kontaktu z kliniką, w której chcecie być Państwo leczeni, przez dopełnienie wszystkich formalności związanych z leczeniem i pobytem, a skończywszy na zorganizowaniu samolotu medycznego oraz transportu naziemnego. Jeżeli pojawi się takie życzenie z Państwa strony, możemy zaoferować także kompleksową pomoc podczas Państwa pobytu w klinice. Do Państwa dyspozycji będzie doświadczony personel mówiący w wielu językach obcych, po to, aby uczynić Państwa pobyt w zagranicznej klinice możliwie przyjemnym w tych okolicznościach oraz bez komplikacji.

› Kto ma zawieźć pacjenta na lotnisko?

W przypadku korzystania z helikoptera ratunkowego niepotrzebny będzie transport naziemny, ponieważ helikopter medyczny może wylądować albo bezpośrednio na terenie kliniki, albo w bliskim sąsiedztwie. Jeżeli natomiast mamy do przebycia dłuższe dystanse, wówczas w większości przypadków korzystamy z samolotu medycznego. W tej sytuacji pojawia się pytanie, w jaki sposób pacjent dotrze na lotnisko. Przywiązujemy ogromną wagę do wykwalifikowanego personelu naziemnego, który towarzyszy pacjentowi w drodze do samolotu medycznego gotowego do wylotu. Ponadto, podczas transferu powrotnego z zagranicy oferujemy usługę „z łóżka do łóżka”, która pozwala sprawnie przetransportować pacjenta. Jeżeli jednak chcecie Państwo przejąć organizację transportu naziemnego, możemy to Państwu przekazać i oczywiście udzielić wsparcia przy tym przedsięwzięciu.

› Kto zadba o transport dla osób towarzyszących?

W większości przypadków osoby towarzyszące podczas lotu, mogą również przebywać z pacjentem podczas transportu w karetce. Jeżeli nie byłoby to możliwe, zadbamy o odpowiedni transport dla Państwa osób towarzyszących (na lotnisko lub z lotniska).

› Jakie samoloty są dyspozycji na loty medyczne?

Wybierając odpowiedni samolot medyczny w celu przetransportowania chorego kierujemy się zasadą, aby zapewnić pacjentowi jak najlepszą opiekę. Ponadto, czynniki jak dystans lotu, ilość osób towarzyszących oraz rentowność odgrywają również ważną rolę przy wyborze samolotu.

Korzystamy z samolotów ratunkowych, które mogą latać na różnych dystansach oraz z dużą prędkością, dzięki temu są do Państwa dyspozycji podczas lotów medycznych oraz transferów powrotnych z zagranicy na krótkich, średnich i długich dystansach. Bardzo często korzystamy do przelotów z odrzutowców medycznych typu Learjet 31, Learjet 35, Learjet 35A, Learjet 36, Learjet 45 oraz Learjet 55 wzgl. Learjet 60. Ponadto w naszym użytkowaniu znajdują się modele odrzutowców medycznych t. j. Citation CJ2, CJ3, CJ4, Citation Bravo, Citation Sovereign, Citation Mustang, Challenger, Hawker, Embraer Phenom oraz Gulfstream 100. Natomiast do przelotów z dużą ilością osób towarzyszących pacjentowi korzystamy z samolotu marki Dornier, zaś do transferu pacjentów VIP używamy odrzutowców medycznych typu Boeing (BBJ) oraz innych znanych modeli renomowanych producentów.

Podczas przelotów na krótkich dystansach samoloty medyczne z silnikiem turbośmigłowym stanowią znakomitą alternatywę w sensie ekonomicznym. Samoloty medyczne tego rodzaju, jak np. King Air 90, King Air 200 lub Cheyenne III A są w stanie lądować na małych lotniskach z krótkim pasem startowym, położonych blisko miejsca docelowego. W ten sposób pomagamy Państwu zminimalizować całkowity czas transportu. Po konsultacji z Państwem wykorzystujemy do przelotu samoloty ratownicze z silnikiem turbośmigłowym, o ile to rozwiązanie jest w danej sytuacji najlepsze i najbardziej Państwu odpowiada.

Co ważne, macie Państwo możliwość wyboru, i o ile tylko jest to technicznie dostępne, możecie wybrać preferowany przez Państwa model samolotu. Przy podjęciu tej decyzji i dokonaniu wyboru najodpowiedniejszego modelu samolotu, służymy Państwu pomocą przy uwzględnieniu takich czynników jak ilość bagażu, ilość osób towarzyszących, dystans przelotu, stan zdrowia pacjenta itd.

› Czy istnieje możliwość samodzielnego wyboru rodzaju samolotu przez pacjenta/klienta?

Tak. Macie Państwo wybór i możecie samodzielnie zdecydować, który samolot ratunkowy będzie użyty podczas Państwa transportu powrotnego z zagranicy. Mamy do dyspozycji liczne modele odrzutowców medycznych oraz samolotów turbośmigłowych – oczywiście doradzimy przy wyborze ulubionego samolotu medycznego i uwzględnimy Państwa życzenia. Przy podejmowaniu tej decyzji będziemy uwzględniać takie czynniki jak wielkość bagażu, ilość personelu na pokładzie, dystans lotu, stan zdrowia pacjenta itd.

› Jaki personel towarzyszy podczas lotu medycznego?

Większość samolotów przeznaczonych do lotów medycznych dysponuje sprzętem używanym podczas intensywnej terapii, a także oferuje możliwość dopasowania sprzętu medycznego do stanu zdrowia pacjenta. Każdy lot jest oczywiście prowadzony przez dwóch pilotów oraz pod opieką zespołu medycznego o najwyższych kwalifikacjach.

› Jaki rodzaj medycznego zaopatrzenia jest do dyspozycji na pokładzie samolotu ratunkowego?

Samoloty medyczne, zależnie od ich rodzaju, mają na swoim pokładzie specjalistyczny sprzęt do intensywnej terapii, a ten sprzęt jest z kolei dopasowywany przed każdym lotem medycznym do indywidualnych potrzeb pacjenta. Dzięki temu możemy w szybki i bezpieczny sposób przeprowadzić nawet najbardziej wymagający transport chorego wymagającego opieki na poziomie intensywnej terapii.

Standardowe wyposażenie odrzutowca medycznego składa się z następujących sprzętów medycznych: 

  • Urządzenie lifeport intensive care unit (do intensywnej terapii) z materacem próżniowym oraz systemem podnoszenia pacjenta
  • centralny zbiornik tlenu (przynajmniej 6000 l) & opcjonalny dodatkowy zbiornik
  • wieloparametrowy monitor do prowadzenie intensywnej terapii
  • komapktowy defibrylator/system monitorujący
  • respirator do przeprowadzania kompleksowego sztucznego oddychania
  • przenośne urządzenie do gazometrii krwi
  • telefon satelitarny do komunikacji na całym świecie

Powyższa lista jest oczywiście przykładowa – nasz dział lekarski odpowiednio wcześniej dopasowuje indywidualny zestaw dodatkowego medycznego wyposażenia, zależnie od obrazu klinicznego choroby.

› Czy moje ubezpieczenie pokrywa koszty transportu chorego?

To pytanie pojawia się bardzo często, lecz nie ma na nie pewnej i jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ ubezpieczyciele podejmują w tej sytuacji decyzje zależnie od indywidualnego przypadku. Zdarzają się sytuacje, że firma ubezpieczeniowa pokrywa cały koszt transportu chorego samolotem lub tylko jego część. Zapraszamy do osobistego kontaktu, a wówczas będziemy mogli omówić, jakie są szanse przejęcia tych kosztów przez Państwa ubezpieczyciela.

Nasza firma jest zarejestrowana w społeczności pracowników i posiada kod identyfikacji instytucjonalnej (IK) do rozliczeń z firmami ubezpieczeniowymi i kasami chorych.

› Czy muszę wykupić członkostwo?

Nie. Nie ma u nas członkostwa. Latamy również niezależnie od prawa kontraktowego i realizujemy nasze loty medyczne na całym świecie także wówczas, kiedy:

  • nie posiadacie Państwo ubezpieczenia
  • Państwa ubezpieczenie nie chce się w to włączyć
  • zdolność pacjenta do transportu została inaczej oceniona przez naszych lekarzy
  • chcecie Państwo na własne życzenie być przewiezieni

Zapraszamy do kontaktu z nami w dogodnym dla Państwa momencie, a my doradzimy bezpłatnie i bez zobowiązań w kwestii medycznych transferów powrotnych. Jesteśmy do Państwa dyspozycji przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

› Szczególne warunki dla klientów abonamentowych

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani długookresową współpracą w zakresie lotów medycznych na całym świecie, nasz dział zajmujący się współpracą z klientami abonamentowymi udzieli wszelkich informacji na ten temat. Aktualnie, w ramach naszej stałej współpracy mamy w naszym zespole renomowanych lekarzy, a naszymi partnerami są liczne kliniki z różnych krajów. Zapraszamy do kontaktu z nami, a wówczas wspólnie znajdziemy indywidualne rozwiązanie.

› Bezpieczny transfer powrotny z zagranicy pod opieką eksperta

W Centrali Lotów Sanitarnych znajdują się Państwo zawsze w dobrych rękach: nieoczekiwane wypadki, urazy i zachorowania mogą niestety wystąpić na całym świecie i nagle przerwać podróż. Często w takich przypadkach konieczny jest szybki powrót z zagranicy. Nasza Centrala Lotów Sanitarnych działa w imieniu doświadczonej firmy wyspecjalizowanej w lotach medycznych, która zadba o sprawny przebieg transportu chorego na pokładzie samolotu.

Od wielu lat realizujemy powrotne transfery korzystając z naszej eksperckiej wiedzy oraz kierując się uczciwości i spójnością. Nasze usługi są godne zaufania.

Bez względu na to, czy jest to transport chorego, lot medyczny czy leczenie za granicą: wykonujemy nasze usługi sumiennie i kompetentnie. Państwa bezpieczeństwo i dobre samopoczucie są dla nas najważniejsze, dlatego oferujemy wyłącznie najwyższe standardy medyczne. W razie pytań na temat naszych usług, jesteśmy do Państwa dyspozycji przez całą dobę za pośrednictwem naszego numeru telefonu.

Nieskomplikowany zagraniczny transfer powrotny zrealizowany z Centralą Lotów Sanitarnych: korzyści współpracy z nami

Choroba za granicą jest dla wielu osób wyjątkową sytuacją, z którą jednak można sobie poradzić przy pomocy profesjonalnego transferu powrotnego z zagranicy. Centrala Lotów Sanitarnych udzieli Państwu wsparcia i już nie trzeba się o nic martwić. Transport chorego z zagranicy odbywa się pod stałym nadzorem naszych kompetentnych lekarzy.

Powody, dla których jesteśmy dla Państwa odpowiednim partnerem:

  • Wieloletnie doświadczenie: od wielu lat działamy na całym świecie i wspieramy pacjentów oraz ich rodziny kompleksowo, a transfer powrotny z zagranicy jest jednym z elementów tego procesu. Nasz międzynarodowy zespół ma solidne doświadczenie i posiada specjalistyczną wiedzę, dzięki czemu każdy lot medyczny spełnia wysokie standardy bezpieczeństwa w zakresie ochrony pacjentów oraz członków ich rodzin.
  • Nowoczesna technologia i wyposażenie: nasza Centrala Lotów Sanitarnych wykorzystuje w swoich działaniach nowoczesne samoloty ratownicze wyposażone w najnowocześniejszą i bardzo wydajną technologię. Zapewnia to znakomitą opiekę medyczną i maksymalny komfort podczas transportu.
  • Przejrzystość: jesteśmy przewoźnikiem lotniczym związanym umową, a nie pośrednikiem - w ten sposób zapewniamy przejrzystość i niezawodność naszych usług. Dlatego ustalanie cen jest spójne i wiążące oraz dokonane w jasny sposób.
  • Indywidualne porady: jesteśmy do Państwa dyspozycji przez całą dobę - osobiście i bez anonimowego call center. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące naszych usług, a także sprawnie i bez zbędnej biurokracji przygotujemy transfer powrotny z zagranicy. Co ważne: kontakt z nami możliwy jest nie tylko przez telefon, ale także na czacie (live-chat).
  • Pokonywanie barier językowych: odpowiednia pomoc medyczna często zawodzi z powodu bariery językowej. Aby wyeliminować to ryzyko, nasz wielojęzyczny zespół jest do Państwa dyspozycji przez 24 godziny na dobę. Na życzenie udostępniamy tłumacza do bezpośredniego wsparcia językowego.
  • Dostępność 24h: w nagłych wypadkach zaledwie kilka godzin może być decydujące dla dalszej części życia. Nasza Centrala Lotów Sanitarnych jest dostępna przez całą dobę, co umożliwia krótkoterminowe ustalenie czasu odlotów, dzięki czemu gwarantowana jest szybka pomoc.

Transfer powrotny z zagranicy zrealizowany przez centralę lotów medycznych: przegląd naszych usług

Jako doświadczony dostawca usług w zakresie transportu chorych oferujemy szeroki zakres usług z dziedziny transportu medycznego. Również, aby zrealizować bezpieczny transfer powrotny z zagranicy, możecie Państwo wybierać spośród wielu opcji.  

Jeśli nie jest to transport, podczas którego liczy się każda minuta, dobrą alternatywą jest transport pacjenta na pokładzie samolotu regularnych linii lotniczych. W zależności od stanu pacjenta, może on być transportowany w pozycji siedzącej, leżącej lub w oddzielnym pomieszczeniu do transportu pacjenta (PTC). Dzięki temu również członkowie rodziny będą mogli podróżować w pobliżu. Jeśli transfer powrotny z zagranicy musi być przeprowadzony bardzo szybko, przewieziemy Państwa w nowocześnie wyposażonym odrzutowcu medycznym lub w helikopterze, który doleci bezpośrednio do kliniki docelowej.

Bez względu na to, który wariant Państwo wybiorą – nasze zespoły medyczne będą Państwu towarzyszyć podczas całego procesu powrotu, od początku do końca transportu. Wszelkie biurokratyczne formalności, które będą w tym czasie konieczne, zostaną przez nas przejęte i uregulowane.  

Czy nadal mają Państwo pytania dotyczące naszych usług lub potrzebne jest zorganizowanie powrotu z zagranicy? Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami ds. transferów powrotnych, którzy są dostępni przez 24 godziny na dobę!