Jak wygląda transport medyczny po wypadku lub chorobie za granicą?

Nawet, jeśli nie chcemy brać tego pod uwagę, ta sytuacja może spotkać każdego z nas: wypadek lub poważna choroba za granicą, które będą wymagać pilnego medycznego transportu z powrotem do Polski. Zależnie od stanu zdrowia pacjenta, w niektórych przypadkach jest nawet konieczny transport wymagający intensywnej terapii dla chorego.

Wiele osób w takiej sytuacji najpierw kontaktuje się ze swoim ubezpieczycielem. Ubezpieczenie zwykle pokrywa część lub całość kosztów transportu medycznego samolotem, w zależności od rodzaju polisy. Pojawia się przy tym często pytanie, czy dana choroba lub uraz są na tyle poważne, że wymagają lotniczego transportu medycznego do Polski, który „jest konieczny z medycznego punktu widzenia”. Niestety firmy ubezpieczeniowe i pacjenci nie zawsze są zgodni co do tego, kiedy lot sanitarny jest konieczny, a kiedy nie.

Choroba podczas urlopu?

W takich przypadkach – lub kiedy nie masz ubezpieczenia – warto zwrócić się do naszych specjalistów w Centrali Lotów Sanitarnych, w celu omówienia wszystkich możliwości. Nie musisz mieć ubezpieczenia podróżnego, abyśmy mogli zabrać Cię do domu.

Zajmujemy się transportem powrotnym do domu, z każdego miejsca na świecie. Z naszej perspektywy żadne biurokratyczne przepisy, czy lotniczy transport sanitarny jest uzasadniony z medycznego punktu widzenia, nie stanowią przeszkody. Dla nas każdy przypadek traktujemy jako wystarczająco ważny i zasadny z medycznego punktu widzenia, aby podjąć działania, mające na celu transport chorego z zagranicy. Możemy zorganizować dla Ciebie lot do domu w ciągu kilku godzin.

Jak przebiega lotniczy transport medyczny w Centrali Lotów Sanitarnych?

  1. Skontaktuj się z nami: możesz poinformować nas o swojej obecnej sytuacji na kilka sposobów, aby zamówiić transport sanitarny - telefonicznie, e-mailem lub formularzem kontaktowym. Jeżeli sytuacja jest pilna i wymaga natychmiastowej reakcji, wykonanie telefonu jest najlepszą i najszybszą formą kontaktu (+48 22 / 39 70 97 1). Nasi konsultanci są dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby odpowiedzieć na Twoje pytania. Nie wahaj się czy wezwać pomoc - zawsze jesteśmy gotowi, by obsłużyć wszystkich naszych klientów i chętnie odpowiedzieć na wszystkie pytania. Możemy również bezpłatnie oddzwonić do Ciebie z dowolnego miejsca na świecie.
  2. Po otrzymaniu wszystkich niezbędnych informacji o stanie zdrowia pacjenta, trasie lotu sanitarnego, liczbie osób towarzyszących, które będą podróżować z pacjentem itp., przystępujemy do pracy i przygotowujemy ofertę z wyceną kosztów repatriacji medycznej. Nasza wycena jest bezpłatna i niezobowiązująca.
  3. Możesz w spokoju w gronie rodziny lub przyjaciół zapoznać się z przesłanym przez nas dokumentem. Jeżeli akceptujesz przesłaną przez nas ofertę, potwierdź ją z nami, a my natychmiast zaczniemy przygotowywać wszystkie niezbędne dokumenty i formalności do lotu medycznego prywatnym samolotem. W ramach usługi “z łóżka do łóżka” dbamy o każdy etap podróży i dowozimy naszych pacjentów karetką na lotnisko oraz odbieramy po przylocie i oferujemy transport pacjenta do szpitala lub domu. 
  4. Kiedy przygotowania zostaną zakończone, otrzymasz od nas plan lotu wraz ze wszystkimi informacjami dotyczącymi czasu podróży, informacjami o typie samolotu, miejsca spotkania itd.
  5. Jeśli poprosiłeś nas o zorganizowanie transportu karetką na pokład, odbierzemy pacjenta w uzgodnionym terminie (gwarantujemy szybki czas reakcji, dlatego w wielu przypadkach może to być ten sam dzień) z hotelu, domu lub szpitala. Kiedy pacjent będzie gotowy do podróży, karetka będzie już czekać na niego, a nasz wysoko wykwalifikowany zespół medyczny będzie towarzyszył pacjentowi podczas transportu karetką na lotnisko.
  6. Samolot medyczny natychmiast rusza w drogę, a pacjent bezpiecznie i szybko oraz pod opieką medyczną, przewożony jest do kraju. Tam, pacjent jest transportowany z lotniska karetką pogotowia do szpitala docelowego (Usługa “z łóżka do łóżka” - zob. pkt. 3). Krewni mogą również sami zorganizować transport naziemy; w takim przypadku chętnie udzielimy odpowiedzi na wszelkie pytania.

Czy masz jakieś pytania?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o oferowanym przez nas transporcie medycznym samolotem, zapoznaj się z naszą listą często zadawanych pytań (FAQ).

Skontaktuj się z nami

Członkowie naszego zespołu są dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, gotowi odpowiedzieć na każde Twoje pytanie. Możemy szybko zorganizować prywatny lot medyczny na całym świecie. Proszę skontaktuj się z nami:

Wracam