Choroba podczas urlopu?

Nawet, jeśli nie chcemy brać tego pod uwagę, ta sytuacja może spotkać każdego z nas: wypadek lub poważna choroba zagranicą, które będą wymagać pilnego medycznego transportu z powrotem do kraju. Zależnie od stanu pacjenta, może być nawet konieczny transport pacjenta wymagającego intensywnej terapii.

Choroba podczas urlopu?

W takich okolicznościach, wiele osób kontaktuje się najpierw ze swoją firmą ubezpieczeniową. W zależności od zakresu wykupionego ubezpieczenia, to nasz ubezpieczyciel przejmie część kosztów lub zorganizuje nam transport powrotny przejmując całą organizację i koszty. Pojawia się przy tym często pytanie, czy dana choroba wymaga transportu powrotnego, który „jest konieczny z medycznego punktu widzenia”. Wyobrażenia większości pacjentów z tym związane, co jest konieczne lub nie, nie pokrywają się często ze stanowiskiem firmy ubezpieczeniowej. W takich przypadkach – bądź, kiedy nie jesteście Państwo ubezpieczeni – warto zwrócić się do działu transferów powrotnych naszej Centrali Lotów Sanitarnych. Zajmujemy się transportem powrotnym do domu, z każdego miejsca na świecie, niezależnie od posiadanego ubezpieczenia. Z naszej perspektywy żadne biurokratyczne definicje tego, co jest konieczne lub nie, nie stanowią przeszkody: każdy przypadek traktujemy jako wystarczająco ważny i oczywiście uzasadniony z medycznego punktu widzenia, aby podjąć działania, mające na celu transport powrotny z zagranicy. W razie potrzeby, działamy także z niewielkim wyprzedzeniem, nawet w ciągu kilku godzin od momentu zgłoszenia.

Jak dokładnie przebiega organizacja transportu powrotnego z zagranicy przeprowadzana przez naszą Centralę Lotów Sanitarnych?

  1. Pierwszy kontakt: macie Państwo wiele możliwości, aby zapoznać nas z Państwa sytuacją i przesłać zapytanie: droga telefoniczną, mailową lub przez formularz kontaktowy. Jeżeli sytuacja jest pilna i wymaga natychmiastowej reakcji, wykonanie telefonu jest najlepszą i najszybszą formą kontaktu. Dasz dział transferów powrotnych jest do Państwa dyspozycji 24 godziny na dobę, a zatem możecie nam Państwo zadać pytanie w każdej chwili. Co ważne: proszę nie mieć obaw, że linia alarmowa zostanie zablokowana przez Państwa – można skontaktować się z nami w każdej chwili i z każdym zapytaniem, a my udzielimy rzetelnej odpowiedzi na wszystkie pytania. Ponadto nie stanowi to dla nas jakiejkolwiek trudności, aby do Państwa oddzwonić niezobowiązująco i na nasz koszt, niezależnie od miejsca Państwa pobytu, czy będzie to Australia czy Namibia.
  2. Po tym, jak otrzymamy od Państwa wszystkie konieczne informacje nt. stanu zdrowia pacjenta, trasy lotu, ilości osób towarzyszących itd., natychmiast zaczynamy działać i przygotowujemy Państwu bezpłatną i niewiążącą kalkulację wszystkich kosztów transportu powrotnego z zagranicy.
  3. Możecie Państwo w gronie rodziny lub przyjaciół w spokoju zapoznać się z przesłanym przez nas dokumentem.
  4. Jeśli wszystko Państwu odpowiada i po tym, jak Państwo potwierdzicie naszą ofertę, rozpoczynamy przygotowania do transportu chorego z zagranicy oraz składamy wnioski o wszystkie potrzebne zezwolenia na lot medyczny. W większości przypadków, to my dbamy o transport w karetce pogotowia, aby np. przewieźć pacjenta z kliniki, w której jest leczony, na lotnisko. W przypadku wszystkich opcji transferu powrotnego z zagranicy, oferujemy Państwu naszą usługę „z łóżka do łóżka”, co oznacza, że całkowity transport od samego początku do końca, jest organizowany przez nas. Jest to najbardziej łagodny sposób transportu pacjenta.
  5. Kiedy przygotowania zostaną zakończone, otrzymacie Państwo od nas plan lotu, wraz ze wszystkimi informacjami dotyczącymi czasu podróży, danych samolotu, miejsca spotkania itd.
  6. Jeżeli zleciliście nam Państwo transport naziemny na lotnisko, odbierzemy pacjenta w ustalonym terminie (a często ma to miejsce już tego samego dnia, dzięki temu, że nasz czas reagowania jest bardzo krótki) z aktualnego miejsca pobytu, niezależnie od tego, czy będzie to hotel, dom, czy szpital, w którym pacjent przebywa. Nasz wykwalifikowany personel medyczny przewiezie pacjenta w karetce pogotowia na lotnisko, a zazwyczaj od razu bezpośrednio na miejsce, gdzie czeka już na niego samolot medyczny.
  7. Samolot medyczny natychmiast rusza w drogę, a pacjent bezpiecznie i szybko oraz pod opieką medyczną, przewożony jest na lotnisko docelowe. Z lotniska docelowego, pacjent jest transportowany karetką pogotowia do kliniki docelowej. Usługę tę świadczymy w ramach oferty „z łóżka do łóżka”. Oczywiście, członkowie rodziny mogą sami zorganizować taki transport z samolotu do szpitala, w takich przypadkach, jesteśmy do Państwa dyspozycji w razie pytań.

Tutaj znajdują się odpowiedzi na najczęstsze pytania (FAQ) związane z lotami medycznymi oraz transferami powrotnymi z zagranicy. Czy mimo to, jakieś kwestie pozostały niewyjaśnione? W takiej sytuacji, zapraszamy do telefonicznego kontaktu z nami – jesteśmy do Państwa dyspozycji przez 24 godziny na dobę.

Powrót