Transport chorego dziecka dla fundacji Cor Infantis

Od kilku lat prowadzimy bliską i udaną współpracę z polską fundacją Cor Infantis. Fundacja wspiera chore dzieci, również poprzez finansowanie leczenia dziecka za granicą. Dzięki temu możliwa jest opieka medyczna, do której w Polsce nie ma dostępu. A światowej sławy specjaliści dbają o małego pacjenta.

W połowie marca otrzymaliśmy kolejne zlecenie od Cor Infantis - 15-miesięczna dziewczynka, która od urodzenia cierpi na poważną wadę serca, miała być operowana przez specjalistów w Genewie. Aby bezpiecznie przewieźć dziecko do Szwajcarii, okazał się konieczny lot samolotem sanitarnym.

Bezpieczny transport chorego dziecka

W celu sprawnej realizacji tego lotu sanitarnego zdecydowaliśmy się na odrzutowiec Bombardier Learjet 60. Ten nieco większy samolot medyczny posiada wystarczająco dużo miejsca, dzięki czemu oboje rodziców mogło podróżować z córką na pokładzie samolotu medycznego. Przed wyjazdem dostosowaliśmy sprzęt medyczny na do potrzeb naszej małej pacjentki. Ponadto na czas całego lotu został wyznaczony lekarz specjalizujący się w pediatrii oraz w medycynie lotniczej, który cały czas czuwał nad stanem zdrowia dziewczynki.

Z Wrocławia do Genewy

Dziewczynka z chorobą serca przebywała już w szpitalu we Wrocławiu, kiedy otrzymaliśmy zlecenie jej przetransportowania. Naszą pacjentkę odebraliśmy ze szpitalą karetką pogotowia i zabraliśmy ją bezpośrednio na lotnisko we Wrocławiu, gdzie nasz odrzutowiec medyczny był już przygotowany do startu. Jak tylko chore dziecko znalazło się na pokładzie wraz z rodzicami, samolot wystartował i skierował się na międzynarodowe lotnisko Geneva-Cointrin w Genewie. Po wylądowaniu dziecko zostało przewiezione karetką pogotowia do kliniki przyjmującej.

Planowana operacja ma nastąpić w ciągu najbliższych kilku dni. Mocno trzymamy kciuki za cała rodzinę i jesteśmy w gotowości, aby odwieźć dzielną pacjentkę do domu po zakończonej operacji.

Fundacja Cor Infantis pomogła już wielu małym pacjentom i nadal będzie angażować się w leczenie chorych dzieci. Jeżeli chcieliby Państwo wesprzeć tę pracę poprzez swoją darowiznę, można to zrobić za pośrednictwem strony internetowej fundacji.

Czy masz jakieś pytania?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o oferowanym przez nas lotniczym transporcie medycznym, zapoznaj się z naszą listą często zadawanych pytań (FAQ).

Skontaktuj się z nami

Członkowie naszego zespołu są dostępni 24 h przez 7 dni w tygodniu, gotowi odpowiedzieć na każde Twoje pytanie. Możemy szybko zorganizować specjalistyczny transport medyczny samolotem dla dziecka na całym świecie. Proszę skontaktuj się z nami: